Önemli Bilgilendirme!
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
- dermani
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 01 Nis 2020, 15:55
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
Merhabalar,
132kW pres volan motorumuzu süren VFD1320C43A sürücümüz sıklıkla OVN hatasına düşmektedir.
Sürücüde frenleme ünitesi ve direnci yoktur. Motor serbest duruşa ayarlıdır.
Farklı güçteki diğer preslerdeki sürücülerde (110kW,160kW) bu hata olmadığı için parametreleri karşılaştırdığımızda;
01-05 Motor-1 orta nokta frekansı-2 = 1,50 ; diğer sürücüler = 0,50
01-06 Motor-1 orta nokta voltajı-2 = 10 ; diğer sürücüler = 4
01-07 Motor-1 minimum çıkış frekansı = 0,50 ; diğer sürücüler = 0
01-08 Motor-1 minimum çıkış voltajı = 2 ; diğer sürücüler = 0
05-03 İndüksiyon motor-1 hız oranı = 1780 ; diğer sürücüler = 1710
06-01 Aşırı voltaj durma engeli = 850 ; diğer sürücüler = 900
07-00 Yazılım fren seviyesi = 740 ; diğer sürücüler = 760
Başka bir sorum da normal yük ve ağır yük arasında nasıl bir fark vardır?
132kW pres volan motorumuzu süren VFD1320C43A sürücümüz sıklıkla OVN hatasına düşmektedir.
Sürücüde frenleme ünitesi ve direnci yoktur. Motor serbest duruşa ayarlıdır.
Farklı güçteki diğer preslerdeki sürücülerde (110kW,160kW) bu hata olmadığı için parametreleri karşılaştırdığımızda;
01-05 Motor-1 orta nokta frekansı-2 = 1,50 ; diğer sürücüler = 0,50
01-06 Motor-1 orta nokta voltajı-2 = 10 ; diğer sürücüler = 4
01-07 Motor-1 minimum çıkış frekansı = 0,50 ; diğer sürücüler = 0
01-08 Motor-1 minimum çıkış voltajı = 2 ; diğer sürücüler = 0
05-03 İndüksiyon motor-1 hız oranı = 1780 ; diğer sürücüler = 1710
06-01 Aşırı voltaj durma engeli = 850 ; diğer sürücüler = 900
07-00 Yazılım fren seviyesi = 740 ; diğer sürücüler = 760
Başka bir sorum da normal yük ve ağır yük arasında nasıl bir fark vardır?
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9521
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
Bu durum motor parametrelerinden ziyade hareket volan olması sebebiyle motorun ürettiği regenaratif enerjidir. Bunu anladığım duruşta değil hareket volan olduğu için max düzeyde anlık regen voltaj oluşur ve ondan alır. Bunun çözümü freleneme direncidir. Diğer sürücü parametreleri ile kıyasladıklarınız içerisinde sadece 07-00 parametresini 760 a çekebilirsiniz fakat bu kesin çözüm değildir.
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
- dermani
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 01 Nis 2020, 15:55
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
Anladım Uğur Bey.
Dediğim gibi bizim 2 adet 110kW(VFD1100C43A) 1 adet 132kW(VFD1320C43A) 1 adet 160kW(VFD1600C43A) sürücü ile çalışan volan motorlarımız mevcut.
Sürücüler şu anda hepsi serbest duruş modundadır. Herbiri 10-15dk civarında duruşunu tamamlamaktadır.
AC sürücü teknik eğitiminizde bahsettiğiniz DC baraları ortaklama yöntemini kullanarak bu sürücülerin DC baralarını ortaklayıp rampalı duruşa alırsak eğer sorun yaşar mıyız? Bu şekilde enerji tasarrufu sağlayabilir miyiz?
Dediğim gibi bizim 2 adet 110kW(VFD1100C43A) 1 adet 132kW(VFD1320C43A) 1 adet 160kW(VFD1600C43A) sürücü ile çalışan volan motorlarımız mevcut.
Sürücüler şu anda hepsi serbest duruş modundadır. Herbiri 10-15dk civarında duruşunu tamamlamaktadır.
AC sürücü teknik eğitiminizde bahsettiğiniz DC baraları ortaklama yöntemini kullanarak bu sürücülerin DC baralarını ortaklayıp rampalı duruşa alırsak eğer sorun yaşar mıyız? Bu şekilde enerji tasarrufu sağlayabilir miyiz?
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9521
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
Bunlar aynı pano içerisindeyse tabiki size faydası olacak. Hem enerji tasarrufu hemde frenleme direnci kullanım gereksinimini belki ortadan kaldıracak.
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
- dermani
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 01 Nis 2020, 15:55
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
Malesef aynı pano içerisinde değiller panolar arası 7şer metre mesafe var.
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9521
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
DC Bara voltajını taşımak riskli olacaktır. Frenleme direnci tarafına yönelmelisiniz.
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
- dermani
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 01 Nis 2020, 15:55
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
Peki sürücüleri aynı panoya taşıdık diyelim. Motorların aynı anda duruşa geçmeleri durumunda DC bara zarar görebilir mi?
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9521
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
Bu uygulama şekline göre alınacak önlemler vardır. Bu şekilde bir çalışma var tüm sürücüler aynı anda duracak ise ister istemez sistemde dc baraya bir ortak frenleme ünitesi konulmalı.
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
- dermani
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 01 Nis 2020, 15:55
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
Bu sürücülerin yerine rejeneratif sürücü takılabilir mi? Enerjinin şebekeye geri basılması gibi bir durum hakkında bilginiz var mıdır?
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9521
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta Sürücü OVN Hatası Hakkında
DELTA REG2000 ürünleri ile bu işlemler gerçekleştirilebiliyor aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz.
http://www.deltaww.com/filecenter/Produ ... 16_Web.pdf
http://www.deltaww.com/filecenter/Produ ... 16_Web.pdf
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal