Önemli Bilgilendirme!
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
Dc bus sharing
- Hakan_egypt
- Mesajlar: 54
- Kayıt: 21 Şub 2019, 18:16
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Dc bus sharing
Merhabalar.
2016 yilindaki degisiklikden sonra sogumustum.
Bugun tesadufen buldum siteyi sevindim Ugur beyde burdaysa bu foruma uye olunur diye dusundum.
Ugur bey resimdeki baglantiyi yapmamda bir sorun varmi
Vfd220E43A 18.5kwmotor
Vfd015E43A 1.1kw motor
Vfd015E43A 1.1kw motor
Bu baglantidaki israr ve amacim
Elektrik kesintisi olustugunda kucuk motorlar kisa zamanda dururken buyuk motor mekaniksel aksamdan dolayi gec duruyor bu senkron olmayan durmadan dolayi ip kopmasi oluyor.
Burfaki amacim motor durmaya calisirken dc bus yukselecek bu yukselme diyer kucuk motorlar uzerinden sondurulurken yine bu potansiyel kucuk motorlara biraz zaman kazandiracak diye dusunuyorum.
2016 yilindaki degisiklikden sonra sogumustum.
Bugun tesadufen buldum siteyi sevindim Ugur beyde burdaysa bu foruma uye olunur diye dusundum.
Ugur bey resimdeki baglantiyi yapmamda bir sorun varmi
Vfd220E43A 18.5kwmotor
Vfd015E43A 1.1kw motor
Vfd015E43A 1.1kw motor
Bu baglantidaki israr ve amacim
Elektrik kesintisi olustugunda kucuk motorlar kisa zamanda dururken buyuk motor mekaniksel aksamdan dolayi gec duruyor bu senkron olmayan durmadan dolayi ip kopmasi oluyor.
Burfaki amacim motor durmaya calisirken dc bus yukselecek bu yukselme diyer kucuk motorlar uzerinden sondurulurken yine bu potansiyel kucuk motorlara biraz zaman kazandiracak diye dusunuyorum.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9505
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
VFD-E serisi sürücüde sadece eş güçteki sürücüler DC-Bus paylaşımında kullanılabilir.
Fakat gördüğüm kadarıyla 22 kW sürücüye tam gücünde motor bağlamıyorsunuz. Öyleyse 22 kw sürücüyü ac ile besleyin diğer küçük sürücülere 22 kw sürücünün dc bus ından alarak ac bağlamadan kullanın. Burada önemli olan dc busı paylaştırılan sürücüye bağlanan toplam gücün üzerinde kalmasıdır. Böylelikle 22 kw üzerinde oluşacak regeneratif enerji küçük sürücüleri beslemek için kullanılacak.
Fakat gördüğüm kadarıyla 22 kW sürücüye tam gücünde motor bağlamıyorsunuz. Öyleyse 22 kw sürücüyü ac ile besleyin diğer küçük sürücülere 22 kw sürücünün dc bus ından alarak ac bağlamadan kullanın. Burada önemli olan dc busı paylaştırılan sürücüye bağlanan toplam gücün üzerinde kalmasıdır. Böylelikle 22 kw üzerinde oluşacak regeneratif enerji küçük sürücüleri beslemek için kullanılacak.
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
- Otomasyon_Delisi
- Mesajlar: 213
- Kayıt: 12 Kas 2018, 15:13
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
Merhabalar Uğur Bey;
DC BUS bağlantısı hakkında hiç bilgim yok ama konu ilgimi çekti.
DC BUS bağlantısının amacı nedir ve nerelerde kullanılır?
Kısa bir bilgi verirmisiniz?
DC BUS bağlantısı hakkında hiç bilgim yok ama konu ilgimi çekti.
DC BUS bağlantısının amacı nedir ve nerelerde kullanılır?
Kısa bir bilgi verirmisiniz?
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9505
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
Sürücüler AC besleme ile köprü doğrultucudan kondansatör voltajı olarak geçen DC Bus voltajını oluşturur ve bu voltaj ile motorun kontrolü sağlanır. Siz AC besleme yerine DC bus noktasından da isterseniz DC besleme ile sürücüyü çalıştırabilirsiniz. Bu nokta aynı zamanda motorun generatif olduğu anlarda geri beslediği voltajında oluştuğu yerdir. Frenleme ünite ve dirençleri buradaki oluşan voltajı düşürmek amaçlıdır. DC bus paylaşımında ise sürücüler eş kw değerlerinde ise DC bus noktalarını paralelleyerek birinin oluşturduğu regeneratif voltajı diğerlerine tükettirerek enerjiyi ısı yerine kullanıma çevirme, dengeli bir dc bus voltajı oluşturmaya dönüktür.
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
- Otomasyon_Delisi
- Mesajlar: 213
- Kayıt: 12 Kas 2018, 15:13
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
Bu durumda sistemde birden fazla eş güçte motor varsa ve bu motorlar durmakta zorlanıyorsa frenleme direnci yerine öncelikle DC BUS paylaşımını denemek mantıklı bir çözüm olabilirmi?
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9505
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
Evet, VFD-E ve C serilerinde bu mümkündür.
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
- Otomasyon_Delisi
- Mesajlar: 213
- Kayıt: 12 Kas 2018, 15:13
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
Cevap için teşekkür ederim.
Peki bu tip bir bağlantıda nelere dikkat etmeli ve doğru bağlantı ne şekilde olmalıdır?
İlk mesajdaki arkadaşın verdiği resimdeki bağlantı iekli doğrumudur_
Doğruysa 1,5kw sürücülerin DC belslemesindeki sigor öncesinde bulunan M.C_1 ve M.C_2 elemnaları nedir?
Manyetik kontaktör sonrasında kullanılmış olan AC reaktör nedir? kullanım amaçları nedir?
Fazla uzun sorular oldu kusura bakmayın .
İşin doğrusunu öğrenirsem bu bağlantı şekli çok işime yarayacak.
Peki bu tip bir bağlantıda nelere dikkat etmeli ve doğru bağlantı ne şekilde olmalıdır?
İlk mesajdaki arkadaşın verdiği resimdeki bağlantı iekli doğrumudur_
Doğruysa 1,5kw sürücülerin DC belslemesindeki sigor öncesinde bulunan M.C_1 ve M.C_2 elemnaları nedir?
Manyetik kontaktör sonrasında kullanılmış olan AC reaktör nedir? kullanım amaçları nedir?
Fazla uzun sorular oldu kusura bakmayın .
İşin doğrusunu öğrenirsem bu bağlantı şekli çok işime yarayacak.
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9505
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
- Otomasyon_Delisi
- Mesajlar: 213
- Kayıt: 12 Kas 2018, 15:13
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
Benim için çok kıymetli bilgiler oldu. Teşekkürler.
Son olarak;
Ben sürücü seçimi yaparken her zaman motor gücünün bir üstünde sürücü seçerim.
Örneğin;
7,5kw motora 11kw sürücü aldım diyelim 2 adet 1kw motor içinde 2 adet 1,5kw sürücü aldım.
1- Kullanacağım AC Reaktör gücünü neye göre belirlemeliyim?
2- Burada DC BUS besleme hattında kullanacağım FUSE_A , FUSE_B , FUSE_C sigorta güçlerini seçerken nelere dikkat etmeliyim?
3- Bu görsele göre bu motorlar aynı anda çalışıp aynı anda devreden çıkmak zorundamı yoksa serbest çalışabilirlermi?
4- Son sorum ise resimde ilk sürücü olan büyük güçlü sürücünün beslemesinde neden bir sigorta kullanılmıyor?
Son olarak;
Ben sürücü seçimi yaparken her zaman motor gücünün bir üstünde sürücü seçerim.
Örneğin;
7,5kw motora 11kw sürücü aldım diyelim 2 adet 1kw motor içinde 2 adet 1,5kw sürücü aldım.
1- Kullanacağım AC Reaktör gücünü neye göre belirlemeliyim?
2- Burada DC BUS besleme hattında kullanacağım FUSE_A , FUSE_B , FUSE_C sigorta güçlerini seçerken nelere dikkat etmeliyim?
3- Bu görsele göre bu motorlar aynı anda çalışıp aynı anda devreden çıkmak zorundamı yoksa serbest çalışabilirlermi?
4- Son sorum ise resimde ilk sürücü olan büyük güçlü sürücünün beslemesinde neden bir sigorta kullanılmıyor?
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Uğur
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 9505
- Kayıt: 06 Mar 2018, 10:37
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Dc bus sharing
Sürücü gücüne göre Reaktör seçebilirsiniz zorunlu değildir. Sigortalar DC sigortadır ve DC baranın 550 V larda olduğunu düşündüğünüz zaman bağlı sürücü gücüne göre akım değerini çıkarabilir buna uygun sigorta bağlayabilirsiniz. Bunların amacı küçük sürücüler bir DC bara sorunu oluşursa büyük sürücünün dc barasını kısadevre etmesinin önüne geçmek içindir. Motorlar bağımsız çalışıp durabilir.
Uğur Birdal - Technical Support Team Manager - DELTA Electronics Turkiye
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal
Bildirimler İçin Whatsapp Kanalımıza Katılın
Whatsapp Kanal
https://www.linkedin.com/in/ugurbirdal