1. sayfa (Toplam 2 sayfa)
Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 05 Şub 2025, 18:46
gönderen ibrahimgultepe
Merhabalar bir uygulama yapıyorum dönen bir karıştırma mikseri bunun motoru frenli doğrultuculu (diyot bağlantılı frenli tam dalga diyot 220v ) fren bağlantısı motorun bir ucundan ve motorun köprü tarafından ise nötr olduğu için o şekilde bağlantımı yapıyorum.
Bu motor için parametre ayarları yapacağım standart parametreler dışında önerebileceginiz parametreler mevcut mudur hızlanma süresi yavaslanma suresi ve en önemlisi durma methodu ile ilgili.
Şimdi motor frenli olduğu için benim sürücüde ayarladigim yavaslanma süresinin bir önemi kalmıyor heralde o yüzden o ayarı ne yapmalıyım ?
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 05 Şub 2025, 23:18
gönderen ibrahimgultepe
Aşağıdaki öneriler geldi bir arkadasimdan ama ben anlamadım.
"""
03.00 parametresini 21 yap.
03.11 parametresini 0.5 yap.
03.12 parametresini 5 yap.
sürücü üzerindeki role kontağını kullanarak mümkünse 10A veya üstü akım taşıma kapasitesine sahip harici bi role kullanarak diyot-freni besle.
"""""
sürücünün RC klemensine Harici +24v bağlıyorum , RA dan harici bir 24VDC 10 A rölenin A1+ sına bağlıyorum harici (10A) rölenin com ucuna (11) faz bağlıyorum 14 NO danda doğrultucuyu besliyorum doğrultucu nötr direk bağlıyorum.
Yada RC faz bağlayıp RA dan çıkıp 10A röleyi mi çekeyim
03.11Fren Birakma Frekansi 0 .00-20.00 Hz
03.12 Fren Tutma Frekansi 0 .00-20.00 Hz
0.5 ve 5 diye öneride bulunuldu bunu biraz açar mısınız 03.12 5 yaparsam 5 de durmaz mi direk belki 2 3 ile de çevirmem gerekebilir ama
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 05 Şub 2025, 23:49
gönderen ibrahimgultepe
Rolelerj kullanıp
03-00 parametresini 1 ayarlamam yetmez mi sürücü starttayken freni açıp start kesildiği gibi freni kapatmak ama endişem 40 herz ile içindede yaklaşık 200 kg ürünle dönen bir makinayı aniden durdurmak ne gibi geri dönüşü olur sürücü üzerinde en uygun önerileriniz nedir ?
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 06 Şub 2025, 10:28
gönderen Yakup
Merhaba,
03.00 >> 1 yaparsanız ani durdurmayla yani yavaşlama zamanını kısarsanız ,yükün ataleti ile hataya geçebilir bunun önüne geçmek isterseniz frenleme direnci kullanmalısınız.
Fren kontrolü ayar yaparsanız Fren Bırakma Frekansı ve Fren tutma Frekansı vardır genelde yük asansörlerin vb. sistemlerde kat arasında kaymayı engellemek için kullanılır sisteminizde bunu da uygulaya bilirsiniz.
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 06 Şub 2025, 10:54
gönderen ibrahimgultepe
Yakup bey merhabalar frenleme direncinden kastınız fren ile gelen tam dalga yarım dalga diyottan mı bahsediyorsunuz ? Zaten sürücü kontakları ile ona enerji vereceğim .
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 06 Şub 2025, 11:12
gönderen Yakup
Sistemde rejen bir durum oluştuğu zaman sürücü üzerindeki dahili fren kıyıcı devreye girerek fazla gelen voltajı sönümleme yapar. Belli bir kapasiteye dayanabilir eğer fazla rejen durum oluşursa sürücü hataya geçer bunu engelleme için frenleme direnci takarız.
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 06 Şub 2025, 12:06
gönderen ibrahimgultepe
Yakup bey bu konu hakkında pek tecrübe sahibi değilsiniz heralde öyle anlıyorum bir sürü soru sordum en başından beri net bir cevabınız mevcut değil .
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 06 Şub 2025, 13:04
gönderen Yakup
Sürücü etiket bilgisi ve motor etiket bilgilerinizde paylaşabilir misiniz ?
Tam olarak ne yapmak istediğinizi teknik olarak açıklayabilir misiniz?
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 06 Şub 2025, 16:28
gönderen ibrahimgultepe
Merhabalar yakup bey ;
VFD040EL43W-1 SÜRÜCÜM .
Motorum 2.2 KW Frenli Asenkron Motor .
Yapacağım uygulama yatay dönebilen toz karıştırma mikseri bu mikser kendi etrafında dönüyor belli bir süre genelde çoğu kişiler bunu kontaktör ve mkş ile kontrol ediyolar duruş konumun önemli olmadığı uygulamalarda ve motordaki freni frenin doğrultucusunu motor içindeki klemenslere bağlanıyor bir ucu köprü olan yıldız tarafına bir ucu diğer tarafa bağlanıyor motor start olunca fren açıyor motor dur diyince duruyor .
Ama ben sürücüi le yapmak istedim uygulamayı motoru istediğim konuma getirince durdurmak için . Şimdi bende aynı şekilde bağlamayı düşünüyordum ama ama işin içine sürücü girince öyle olmuyormuş sürücü yavaşlanma ve hızlanma süreleri var ya o sebebden ötürü doğru uygulaması neyse o şekilde yapmak istiyorum . Bir başka yerden bu cevap yazıldı .
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
03.00 parametresini 21 yap.
03.11 parametresini 0.5 yap.
03.12 parametresini 5 yap.
sürücü üzerindeki role kontağını kullanarak mümkünse 10A veya üstü akım taşıma kapasitesine sahip harici bi role kullanarak diyot-freni besle.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
doğru olan nedir nasıl bi rbağlantı yapmam lazım sürücünün 03:00 parametresini 21 yaptıkdan sonra hangi röle uçlarını kullanmam lazım ?
RC klemensine Harici +24v bağlıyorum , RA dan harici bir 24VDC 10 A rölenin A1+ sına bağlıyorum harici (10A) rölenin com ucuna (11) faz bağlıyorum 14 NO danda doğrultucuyu besliyorum doğrultucu nötr direk bağlıyorum. Doğru mudur
Yada RC faz bağlayıp RA dan çıkıp 10A röleyi mi çekeyim en doğru parametre ve bağlantı şekli nasıldır ?
Re: Sürücü İle Frenli Motor Kontrolü
Gönderilme zamanı: 06 Şub 2025, 16:48
gönderen Yakup
03.00>>21 yaptıgınız zaman RC VE RA kullanmalısınız.
Rc ortak uç, ra normalde açık uçtur. Motor freninizi açmak isterseniz bu şekilde bağlarsınız.
03.11 >>Fren Bırakma Frekansı 0 .00-20.00 Hz
03.12 >>Fren Tutma Frekansı 0 .00-20.00 Hz
RA MAX. 5 ampere kadar dayanır bunu çözmeniz için harici bir röle takarak kullanmalısınız.Zaten bu durumu sizde yazdınız.
4.png
İkinci yöntemde ise
03.00>>1 yaparsınız AC sürücü çalıştığı anda motor frenini açar. Röle bağlantısını anlattığınız şekilde olacak.
Bağlantı şekilli
5.png