Delta CP2000 Plus serisi bir sürücü kullanmaktayım. Bu sürücü, bir elevatör besleme helezonunu kontrol etmektedir. Sisteme zaman zaman kamyon ile yoğun malzeme boşaltımı yapılmakta, bu durumda motor kalkış yaparken yüksek yükle karşılaşmakta ve düşük frekans değerlerinde kalkış yapamamakta, yeterli torku üretememektedir.
Bu nedenle sürücü üzerinden tork kontrolü ayarı yapmam gerektiğini düşünüyorum. Ancak kullanım kılavuzunda ve teknik dökümanlarda iki farklı tork kontrol modu olduğunu görmekteyim:
Açık çevrim tork kontrolü (Open-loop torque control)
Kapalı çevrim tork kontrolü (Closed-loop torque control)
Uygulama gereği, düşük hızda yüksek tork üretimi kritik öneme sahiptir. Bu noktada, hangi tork kontrol modunun bu uygulama için daha uygun olacağı ve parametre ayarları konusunda tarafınızdan teknik destek rica ediyorum.
Sistemde kullanılan motor standart bir asenkron motordur ve harici bir enkoder bulunmamaktadır.
Önemli Bilgilendirme!
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
Delta CP2000 Plus Serisi Sürücü – Tork Kontrolü Hakkında Destek Talebi
- amasyalı
- Mesajlar: 239
- Kayıt: 01 May 2018, 10:06
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
- İslam
- Mesajlar: 1998
- Kayıt: 05 Tem 2018, 13:55
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta CP2000 Plus Serisi Sürücü – Tork Kontrolü Hakkında Destek Talebi
Merhaba,
Bizim önerimiz herzaman Kapalı Çevrim Tork kontroldür. Sistem kararlılığı için encoderden feedback alarak Kapalı Çevrim Tork Kontrol uygulaması yapabilirsiniz.
Bizim önerimiz herzaman Kapalı Çevrim Tork kontroldür. Sistem kararlılığı için encoderden feedback alarak Kapalı Çevrim Tork Kontrol uygulaması yapabilirsiniz.
İslam Karadeniz - Technical Support Engineer - DELTA Electronics Turkey
- amasyalı
- Mesajlar: 239
- Kayıt: 01 May 2018, 10:06
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta CP2000 Plus Serisi Sürücü – Tork Kontrolü Hakkında Destek Talebi
sistemde encoder yoktur bunu belirtmiştim. hangi paremetreleri ayarlamamız lazımdır
- İslam
- Mesajlar: 1998
- Kayıt: 05 Tem 2018, 13:55
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta CP2000 Plus Serisi Sürücü – Tork Kontrolü Hakkında Destek Talebi
Hangi kontrol methodunun uygun olacağını sorduğunuz için size uygun olanı belirttim. Uygun olanın da kullanılması için encodere ihtiyaç var.
İslam Karadeniz - Technical Support Engineer - DELTA Electronics Turkey
- amasyalı
- Mesajlar: 239
- Kayıt: 01 May 2018, 10:06
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta CP2000 Plus Serisi Sürücü – Tork Kontrolü Hakkında Destek Talebi
Encoder kullanmadan tork ayarını %100 yaparsam faydası ve zararı ne olur. örneğin 10 hz de güçü tam verirmi bu konuda bilgi verebilirmisiniz
- İslam
- Mesajlar: 1998
- Kayıt: 05 Tem 2018, 13:55
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: Delta CP2000 Plus Serisi Sürücü – Tork Kontrolü Hakkında Destek Talebi
Açık Çevrim kullanım motor hareketini feedback olmadığı için kontrol edemez. Gerçekten 500rpm mi dönüyor mesela sürücü bunu bilemez bu esnada 480rpm dönüyor olabilir sürücü bu durum için birşey yapmayacaktır. Kapalı Çevrimin zaten amacı motor hareketlerini encoder vasıtasıyla kontrol etmektir. Açık çevrim sistemler herzaman tam kararlı çalışmayabilir ancak Kapalı Çevrim kullandığınızda servo hassasiyetine yakın bir kararlılık elde edersiniz böylelikle 10hzde belirttiğiniz verimi alırsınız.
İslam Karadeniz - Technical Support Engineer - DELTA Electronics Turkey