Merhaba,
Kullanmış olduğum servo VFD-VJ serisi ürün bir süre çalıştıktan sonra GFF(E-4) hatası veriyor. Dökümandan hatanın ne olduğuna baktığımda topraklama koruması etkinleştirildi diyor. Motor klemens kutusundan gelen topraklama kablosunu sürücü motor çıkış uçlarının olduğu taraftaki topraklama klemensine bağlıyorum. (Her zaman ki yaptığım şekilde.) Arıza üzerine servo sürücü besleme tarafında bulunan topraklama klemensine de topraklama hattı çektim ama sorun devam ediyor. Bu ürünü çok kullandım ama ilk defa böyle bir sorunla karşılaşıyorum. Bu sorunun parametresel olma durumu nedir? Parametrelerde bu sıkıntı ile alakalı bir ayar gerekiyor mu? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Önemli Bilgilendirme!
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
VFD-VJ HYBRİD SERVO SÜRÜCÜ GFF (E-4) HATASI
- Serkan2834
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 19 Oca 2024, 19:16
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
- İslam
- Mesajlar: 2088
- Kayıt: 05 Tem 2018, 13:55
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-VJ HYBRİD SERVO SÜRÜCÜ GFF (E-4) HATASI
Merhaba,
GFF hatası genelde 2 durumdan oluşur. Ya sürücü tarafınızda donanımsal bir sorun varsa bunu verir ya da sürücü dışındaki bütün durumlar. Motorun kendisi,kabloları, topraklama vs. Eğer belli bir süre çalıştıktan sonra bu hatayı veriyorsa sorun büyük ihtimalle sürücü değil sürücü dışındaki durumlardadır. Bir kullanıcıda benzer senaryoda motorunun izolasyon bozulmasına bağlı belli bir çalışma zamanından sonra bu hatayı veriyodu. Elinizde çalışan farklı bir motor varsa sürücüden olmadığını net bir şekilde anlamak için deneyebilirsiniz.
GFF hatası genelde 2 durumdan oluşur. Ya sürücü tarafınızda donanımsal bir sorun varsa bunu verir ya da sürücü dışındaki bütün durumlar. Motorun kendisi,kabloları, topraklama vs. Eğer belli bir süre çalıştıktan sonra bu hatayı veriyorsa sorun büyük ihtimalle sürücü değil sürücü dışındaki durumlardadır. Bir kullanıcıda benzer senaryoda motorunun izolasyon bozulmasına bağlı belli bir çalışma zamanından sonra bu hatayı veriyodu. Elinizde çalışan farklı bir motor varsa sürücüden olmadığını net bir şekilde anlamak için deneyebilirsiniz.
İslam Karadeniz - Technical Support Engineer - DELTA Electronics Turkey
- Serkan2834
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 19 Oca 2024, 19:16
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-VJ HYBRİD SERVO SÜRÜCÜ GFF (E-4) HATASI
Merhaba,
Elimde farklı motor yok ancak 30 KW sürücü var. Normalde projede 22 KW sürücü 19.2 KW motor kullanıyoruz. Elimde boşta olan 30 KW sürücüyü 22 KW sürücü ile değiştirdim. Yani şuan için sistemde 30 KW sürücü ile 19.2 KW motor kullanıyorum. Dün akşamdan bu zamana kadar herhangi bir alarm oluşmadı. Diğer sürücüde sıkıntı var gibi duruyor. Sizin bu konu hakkında fikriniz nedir?
Elimde farklı motor yok ancak 30 KW sürücü var. Normalde projede 22 KW sürücü 19.2 KW motor kullanıyoruz. Elimde boşta olan 30 KW sürücüyü 22 KW sürücü ile değiştirdim. Yani şuan için sistemde 30 KW sürücü ile 19.2 KW motor kullanıyorum. Dün akşamdan bu zamana kadar herhangi bir alarm oluşmadı. Diğer sürücüde sıkıntı var gibi duruyor. Sizin bu konu hakkında fikriniz nedir?
- İslam
- Mesajlar: 2088
- Kayıt: 05 Tem 2018, 13:55
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-VJ HYBRİD SERVO SÜRÜCÜ GFF (E-4) HATASI
Yaptığınız testte sorun çıkaran cihaz sürücü ise tamir servisine iletebilirsiniz.
İslam Karadeniz - Technical Support Engineer - DELTA Electronics Turkey
- Serkan2834
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 19 Oca 2024, 19:16
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-VJ HYBRİD SERVO SÜRÜCÜ GFF (E-4) HATASI
Aklıma takılan şöyle bir konu var. 22 KW ve 30 KW sürücüde topraklama ile alakalı yalıtım farkı var mıdır? Şöyle izah etmeye çalışayım.. 22 KW sürücünün topraklama ile ilgili algılama seviyesi ile 30 KW sürücünün topraklama algılaması farklı olabilir mi? Eşik değerleri farklı olabilir mi?
Eğer böyle bir durum var ise motordan kaynaklanan yalıtım sıkıntısı 30 KW sürücünün eşik değerini geçmediği için arıza oluşturmuyor olabilir mi? Bu durumda 22 KW sürücüyü taktığımızda tekrar aynı durumla karşılaşabiliriz.
Eğer böyle bir durum var ise motordan kaynaklanan yalıtım sıkıntısı 30 KW sürücünün eşik değerini geçmediği için arıza oluşturmuyor olabilir mi? Bu durumda 22 KW sürücüyü taktığımızda tekrar aynı durumla karşılaşabiliriz.