Önemli Bilgilendirme!
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
Forum sayfamızdan sınırsız faydalanmak için kullanıcı kaydı oluşturup giriş yapmalısınız. Özellikle mesaj eklentileri, linkler kullanıcı girişi yapmazsanız görüntülenmeyecektir. Aşağıdaki linke tıklayarak üye değilseniz kullanıcı oluşturabilirsiniz.
https://destek.delta-turkey.com/ucp.php?mode=register
VFD-C2000 Hız Ve Tork Kontrolü Hk.
- dogus3545
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 11 Şub 2019, 13:41
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
VFD-C2000 Hız Ve Tork Kontrolü Hk.
Merhabalar,
Zımpara Sarma Makinemde sarma motoru 7,5 kW olup başlıkta belirttiğim model sürücü ile hız ve tork kontrolünü sağlamaktayım. Bu kontrolüde siemens s7-1200 plcnin analog outputundan yapmaktayım.
Sorunlarım ise dur kalk durumunda fren devreye giriyor ama sarıcı motorda yük olduğundan bir miktar kayıyor bu yüzdende gerginlik azalıyor tekrar start verdiğimde zımpara kenarlarında kayma oluyor.
Ben makineyi pause gibi bekleteceğim hız 0 tork istenilende kalsın ki zımpara gerginliğini koruyabileyim. Makine daha önceden başkalarınca revizyon yapıldığından sürücünün parametrelerini ekte excell formatında sizlere yolluyorum. İstediğim bu gerginliği sürekli istediğim seviyede tutup kenar kaymalarını minimize etmektir.
Bu konuda nasıl yol almalıyım destekleriniz için şimdiden teşekkürler.
Zımpara Sarma Makinemde sarma motoru 7,5 kW olup başlıkta belirttiğim model sürücü ile hız ve tork kontrolünü sağlamaktayım. Bu kontrolüde siemens s7-1200 plcnin analog outputundan yapmaktayım.
Sorunlarım ise dur kalk durumunda fren devreye giriyor ama sarıcı motorda yük olduğundan bir miktar kayıyor bu yüzdende gerginlik azalıyor tekrar start verdiğimde zımpara kenarlarında kayma oluyor.
Ben makineyi pause gibi bekleteceğim hız 0 tork istenilende kalsın ki zımpara gerginliğini koruyabileyim. Makine daha önceden başkalarınca revizyon yapıldığından sürücünün parametrelerini ekte excell formatında sizlere yolluyorum. İstediğim bu gerginliği sürekli istediğim seviyede tutup kenar kaymalarını minimize etmektir.
Bu konuda nasıl yol almalıyım destekleriniz için şimdiden teşekkürler.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- İslam
- Mesajlar: 2071
- Kayıt: 05 Tem 2018, 13:55
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-C2000 Hız Ve Tork Kontrolü Hk.
Merhaba,
Tork kontrol modunda zaten 0Hz verdiğinizde(RUN sinyali varken) belirlediğiniz tork seviyesinde motor kendisini tutmaya devam edecektir. Buna rağmen hareket ediyorsa sistem verilen torku yeniyordur.
Tork kontrol modunda zaten 0Hz verdiğinizde(RUN sinyali varken) belirlediğiniz tork seviyesinde motor kendisini tutmaya devam edecektir. Buna rağmen hareket ediyorsa sistem verilen torku yeniyordur.
İslam Karadeniz - Technical Support Engineer - DELTA Electronics Turkey
- dogus3545
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 11 Şub 2019, 13:41
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-C2000 Hız Ve Tork Kontrolü Hk.
Merhabalar,
Aşağıda sürücüye ait parametreler var ben gerginliği fiziksel olarak ölçüp sürücüye hız tork bilgisini göndermek istiyorum sistemi daha verimli kullanmak adına bu zımparadaki gerginliği nasıl ölçebilirim. şuan verdiğim hız torku ve sürücünün okuduğu hız torku görmekteyim. böyle bir sistem var mı varsa bunu sürücüye nasıl adepte edebilirim ve parametrelerde nasıl bir değişiklik yapabilirim.
Kontrol Metodu #### 2
Hiz Modu #### 0
Pozisyon Modu #### 0
Tork Modu #### 2
Rezerve #### 0
Rezerve #### 0
Yuk Secimi #### 0
Tasiyici Frekans kHz 8
Rezerve #### 0
PLC KomutMaskesi #### 0000H
FREKANS Komutu #### 2
CALISMA Komutu #### 1
Stop Metodu #### 0
Aşağıda sürücüye ait parametreler var ben gerginliği fiziksel olarak ölçüp sürücüye hız tork bilgisini göndermek istiyorum sistemi daha verimli kullanmak adına bu zımparadaki gerginliği nasıl ölçebilirim. şuan verdiğim hız torku ve sürücünün okuduğu hız torku görmekteyim. böyle bir sistem var mı varsa bunu sürücüye nasıl adepte edebilirim ve parametrelerde nasıl bir değişiklik yapabilirim.
Kontrol Metodu #### 2
Hiz Modu #### 0
Pozisyon Modu #### 0
Tork Modu #### 2
Rezerve #### 0
Rezerve #### 0
Yuk Secimi #### 0
Tasiyici Frekans kHz 8
Rezerve #### 0
PLC KomutMaskesi #### 0000H
FREKANS Komutu #### 2
CALISMA Komutu #### 1
Stop Metodu #### 0
- İslam
- Mesajlar: 2071
- Kayıt: 05 Tem 2018, 13:55
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-C2000 Hız Ve Tork Kontrolü Hk.
Sürücü üzerinde analog girişler mevcut. Direk sürücü üzerinde PLC fonksiyonu bulunduğu için bu girişlerlerdeki bilgileri algoritmaya dahil edebilirsiniz. Yada dışarıdan bir kontrolcü ile gerginliği okuyup algoritmanızı oluşturup sürücüye tork ve hız değerlerini atabilirsiniz.
İslam Karadeniz - Technical Support Engineer - DELTA Electronics Turkey
- dogus3545
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 11 Şub 2019, 13:41
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-C2000 Hız Ve Tork Kontrolü Hk.
videoda durduma ve başlatmadaki motor fren tepkisi görülmekte fren gecikme zamanı 0 olarak girili olmasına rağmen zımparayı geri salıyor ve dolayısıyla gerginlik bozulduğundan tekrar start verildiğinde kayma başlıyor sonra bi kaç dk sonra toplamaya başlıyor. encoder bağlayıp kapalı çevrim kullansam bu dur kalklardaki hareket olur mu? bu salınımı yapmaması için öneriniz nedir?
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- dogus3545
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 11 Şub 2019, 13:41
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-C2000 Hız Ve Tork Kontrolü Hk.
dün bir deneme yaptım makineyi durmak istediğimde sarıcı motoru hızına 0 bilgisini yolladım tork %40 civarı yaptım duruş gayet iyidi. tekrar çalışma parametrelim olan torku %80 hızıda mesela 45 hz civarı yaptım gerekli hıza çıkamadı yavaş hızdan kaldı acaba ikisini aynı anda yolladım diye 45 hz çıkamamış olabilir mi çünkü zımpara gevşek kaldı
- İslam
- Mesajlar: 2071
- Kayıt: 05 Tem 2018, 13:55
- Konum: İstanbul
- İletişim:
- Durum: Çevrimdışı
Re: VFD-C2000 Hız Ve Tork Kontrolü Hk.
Motorun dönemediği durumda tork değeri yetersiz kalıyor olabilir ya da mevcut tork set torkuna çok yakınsa bundan dolayı bu durum yaşanıyor olabilir. Çünkü sistemin boşta olmasıyla yüklü olmasının rampaları aynı olmayacak, set torkuna yakın yada eşit bir mevcut tork varsada ya çok yavaş dönecek yada dönmeyecek.
İslam Karadeniz - Technical Support Engineer - DELTA Electronics Turkey